Fermieri români, în vizită de lucru în Ţara Laptelui

Holland Dairy House, cu sprijinul Ambasadei Regatului Ţărilor de Jos în România, organizează, în intervalul 28 iunie – 2 iulie 2017, o vizită de lucru în Olanda cu tema “Cum îţi creezi un viitor ca tânăr fermier în România”.

Evenimentul facilitează întâlniri de lucru între factori de decizie şi formatori de opinie români şi importanţi reprezentanţi ai mediului de afaceri olandez. În cadrul delegației române va fi prezent un reprezentant al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), reprezentanți ai Federației Crescătorilor de Bovine din România (FCBR) și ai Cooperativei Agricole Someș-Arieș, importanți fermieri care dețin ferme de vaci de lapte din județe cu tradiție în acest sector precum Covasna sau Iași și jurnalişti de specialitate.

Mirela Scarlat, fondator al TMT PR, agenţie de comunicare în domeniul agricol responsabilă de imaginea grupului Holland Dairy House în România, precizează: „Urmărind linia activităţii grupului celor 14 companii olandeze reunite în cadrul grupului Holland Dairy House şi care desfăşoară în România activităţi în sprijinul dezvoltării setorului autohton al laptelui, acest eveniment este menit să creeze o punte de legătură între cele două ţări şi să ajute crescătorii români de vaci de lapte să se inspire şi chiar să importe aspecte practice din experienţa Olandei în domeniul producerii laptelui, atât de apreciată pe plan internaţional”.

Este vizată, în principal, categoria tinerilor fermieri români care sunt cei mai receptivi la noutăţi şi  la schimbări şi care pot prelua cel mai uşor din expertiza şi bunele practici olandeze.

„Încercăm prin acest eveniment să răspundem la întrebarea «Cum îşi poate crea un viitor un tânăr fermier din România?» şi să descoperim împreună care este cheia succesului. Experienţa îndelungată a firmelor din cadrul grupului Holland Dairy House ne arată că furnizorii şi clienţii au un rol important în acest sens şi în dezvoltarea lanţului laptelui, însă calitatea produselor şi a serviciilor rămân, totuşi, cele mai importante. Pentru a avea o imagine completă, trebuie însă să avem în vedere şi importanţa calităţii managementului şi a echipei de lucru într-o astfel de fermă. În Olanda, parteneriatele şi cooperativele au avut şi au un rol cheie în dezvoltarea acestui sector, ceea ce ne-a determinat să includem în programul aceastei vizite întâlniri cu reprezentanţi ai acestora, dar şi cu fermieri olandezi de top. În acelaşi timp, organizăm şi întâlniri cu tinerii fermieri olandezi care ne vor putea spune care este rolul organizaţiilor şi a asociaţiilor de profil, precum şi al celor mai noi tehnologii în dezvoltarea unei ferme”, a adăugat Pieter Helfferich, fondatorul companiei Agriprogress, membră a grupului Holland Dairy House, în calitate de coordonator al acestei vizite de studiu.

Fermierii şi formatorii de opinie români vor avea posibilitatea să intre în contact direct cu fermieri olandezi, dar şi cu specialişti care reprezintă alte firme membre ale Holland Dairy House precum Barenbrug (firmă olandeză specializată în producţia profesională a ierbii) sau Aeres (servicii de consultanţă specializată). Vizita se va încheia cu participarea tuturor celor prezenţi la târgul NRM 2017, important eveniment internaţional de profil.